.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معرفی نفرات برتر جشنواره «وقف؛ چشمه هميشه جاری» در مازندران

مديركل اوقاف و امورخيريه مازندران گفت: نفرات برتر جشنواره «وقف؛ چشمه هميشه جاری» در مازندران مشخص شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران ، حجت‌الاسلام سيف‌الله سهرابی، مديركل اوقاف و امورخيريه مازندران، پيش از ظهر امروز سه‌شنبه، 27 دی ماه در ديدار اصحاب وقف و بقاع متبركه مازندران با آيت‌الله طبرسی، نماينده ولی فقيه در مازندران، كه به مناسبت هفته وقف در ساری برگزار شد، گفت: تمامی موقوفات مازندران بايد احيا شده و عمليات عمرانی تمامی اماكن متبركه نهايی شود.

وی افزود: برگزاری 303 محفل انس با قرآن در بقاع شاخص استان، برگزاری جلسات تفسير قرآن در 34 مسجد و برگزاری كنگره ملی امام سجاد در بابلسر از جمله برنامه‌هايی كه امسال در اداره‌كل اوقاف و امور خيريه مازندران برگزار شد.

مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران با اشاره به اينكه امسال حدود 550 نفر از مبلغان به مناطق محروم و امامزاده‌ها اعزام شدند، تصريح كرد: مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امورخيريه مازندران امسال با حضور 8هزار نفر در 9 رشته برگزار شد.

وی با بيان اينكه مراسم سوگواری ياس نبوی در 183 امامزاده مازندران برگزار شد، افزود: مازندران موفق شد در سطح كشور رتبه اول را در اين سوگواره كسب كند.

سهرابی با اشاره به اينكه 150 مركز قرآنی و فرهنگی در سطح امامزادگان استان تشكيل شده كه اين مهم در راستای فرمايش مقام معظم رهبری مبنی بر تبديل امامزاده به قطب فرهنگی بوده است، اظهاركرد: برگزاری طرح نشاط معنوی در 45 امامزاده و طرح آرامش بهاری در ايام نوروز جشن ولايت علوی و اكمال دين نبوی در مازندران از جمله فعاليت‌هايی بود كه به همت امورفرهنگی اين اداره‌كل برگزار شد.

وی افزود: بيش از 32 ميليارد ريال اعتبار امسال جهت ساخت و ساز 982 مسجد استان در نظر گرفته شده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران با اشاره به اينكه 110 سند مالكيت امسال برای موقوفات اخذ شده است، اذعان كرد: برگزاری مراسم عزاداری در 180 امامزاده و بقعه متبركه شاخص از جمله برنامه‌های هفته وقف، در سال‌جاری در مازندران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهدا 35 موقوفه جديد در مازندران، افزود: اهدا موقوفات جديد نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

لازم به ذكر است؛ در پايان اين ديدار از آقايان نيما اليكايی، سيدمرتضی جعفری و سيدپيام غضنفری در بخش خوشنويسی نستعليق، غلامعلی گوران، حميدرضا خليلی و عبدالرضا جلالی در خوشنويسی شكسته نستعليق، جعفر كريمی جويباری، رضا پنبه كار و سيدتقی ساداتيان در بخش شعر، جلال الدين كوهزاد و حسين صابر در بخش داستان كوتاه، رضا پنبه كار در بخش قطعه ادبی كه جشنواره «وقف؛ چشمه هميشه جاری» رتبه‌های اول تا سوم را كسب كردند، تجليل شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.